Select your Top Menu from wp menus

Počinje povezivanje luke Rijeka sa Zagrebom i Budimpeštom

Počinje povezivanje luke Rijeka sa Zagrebom i Budimpeštom

Najveći hrvatski infrastrukturni projekt, sada je sigurno, kreće ovoga ljeta. Riječ je o dugo najavljivanoj izgradnji drugog i obnovi postojećeg željezničkog  kolosjeka od Dugog Sela do Križevaca. Projekt Hrvatskih željeznica vrijedan je milijardu i pol kuna. Pristupanjem Hrvatske u EU, Luka Rijeka postala je točkom ulaska i izlaska za jedinstveno europsko tržište.

Nakon modernizacije koja će trajati tri godine, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom kako se navodi u Dnevniku HRT-a. A najveća i jedna od najznačajnijih investicija u srcu se Prigorja čeka više od desetljeća. Najava da će se graditi drugi kolosijek i skratiti putovanje do metropole, kod onih koji putuju svakoga dočekana je s oduševljenjem.

Od Dugoga Sela do Križevaca će se nakon što se pruga modernizira i izgradi drugi kolosijek, umjesto dosadašnjih pola sata, putovati predviđaju u HŽ-u, 18 minuta. Ovo je najveća investicija ikad u hrvatskoj povijesti koja se financira novcem iz Europskih fondova. Radove koji će trajati pune tri godine izvoditi će domaći konzorcij kojeg čine hrvatske tvrtke DIV, Dalekovod i Zagreb-montaža.

Dionica od Dugog Sela do Križevaca predstavlja prvu dionicu željezničke pruge Rijeka – Zagreb – Botovo – Budimpešta koja se već dugo vremena najavljuje, a početak te gradnje se predviđao još prije 3 godine.

Željeznički prometni pravac Državna granica – Botovo – Zagreb – Rijeka glavni je željeznički pravac važan u povezivanju središnje, gorske i primorske Hrvatske, ali je istodobno važan i u realizaciji europskih regionalnih integracija u smislu povezivanja Mediterana – Jadran – Podunavlje i dalje srednje Europe sve do Baltika.

Ovaj pravac povezuje najveću i najznačajniju hrvatsku luku Rijeka s unutrašnjošću Republike Hrvatske, a preko nje i sa zemljama srednje Europe koje gravitiraju riječkoj luci. Za servisiranje luke s kopnene strane željeznički prijevoz je nezamjenjiv i prioritetan.

Planirani koridor željezničke pruge leži na V paneuropskom prometnom koridoru i označen je kao grana V. b tog koridora. Stoga je u razvojnim planovima Hrvatskih željeznica dobio prioritet, te je odlučeno da se na cijelom potezu od državne granice s Madarskom do Rijeke osiguraju uvjeti dvokolosiječnosti, te da se pruga osposobi za nazivnu brzinu od 160 (200) km/sat.

nizinska pruga Rijeka-Zagreb-Botovo, foto: MPPI
nizinska pruga Rijeka-Zagreb-Botovo, foto: MPPI

Kako će se ovaj željeznički koridor nositi sa planiranim paralelnim koridorom od Kopra do Budimpešte o čemu se vode intenzivni pregovori slovenskog i mađarskog državnog vrha ovisit će prvenstveno o brzini gradnje i političkoj volji za povezivanjem luke Rijeka sa srednjom Europom. Hrvatska opet radi osnovnu pogrešku oko važnih mađunarodnih infrastrukturinih projekata gdje samostalno pokušava pokrenuti dijelove projekta bez političkog usuglašenja drugih zainteresiranih država čime se nepotrebno gubi dragocjeno vrijeme u brzini izgradnje.

M.Glavinic/Novi Pogledi, Foto: screenshot

Vezani članci:

http://novipogledi.hr/politika/drzave-srednje-europe-uspostavljaju-teretni-jantarni-koridor-od-terespola-kopra-hrvatska-propusta-jos-jedan-vazni-infrastrukturni-projekt/

Facebook Comments

Vezani članci

Počinje povezivanje luke Rijeka sa Zagrebom i Budimpeštom

Objavljeno u: Počinje povezivanje luke Rijeka sa Zagrebom i Budimpeštom
Pregledavate post 1 (od ukupno 1)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli odgovoriti na ovu temu.