Select your Top Menu from wp menus

Države srednje Europe uspostavljaju teretni jantarni koridor od Terespola do Kopra? Hrvatska propušta još jedan važni infrastrukturni projekt?

Države srednje Europe uspostavljaju teretni jantarni koridor od Terespola do Kopra? Hrvatska propušta još jedan važni infrastrukturni projekt?

Prije nekoliko dana su se sastali predstavnici Poljske, Slovačke, Mađarske i Slovenije, na tom sastanku je dogovorena suradnja za uspostavu europskog transportnog koridora br. 11 i taj plan je proslijeđen Europskoj komisiji.

Transportni koridor br. 11 bi se trebao protezati od Terespola (poljsko-bjeloruska granica kod Bresta) do Kopra i povezivati Varšavu, Bratislavu, Budimpeštu i Ljubljanu, uz to bi se trebao nadovezati na transportni koridor br. 5 (RFC 5) pokrenut u studenom prošle godine koji spaja poljske luke na Baltiku s talijanskim gradovima na Jadranu i tako napraviti jedinstveni Baltik – Jadran koridor. Ukoliko stigne pozitivan odgovor od EK projekt bi trebao krenuti do kraja 2018.

RFC5 koridor
RFC5 koridor, Foto: popierambydgoszcz.pl

Nažalost ovo je još jedna priča u kojoj Hrvatske nema, Slovenija polako postaje ono što je Hrvatska trebali biti za srednju Europu, već prije smo pisali o sporazumu s Mađarskom o ulaganju u luku Koper, dok naši projekti luke Rijeka i nizinske pruge stoje negdje na nekoj prašnjavoj polici. Hrvatsku se već dugo upozorava kako predugo čeka čak i sa planovima izrade infrastrukturnih projekata koji polako postaju dio predizbornog folklora, od LNG-a na Krku, Pelješkog mosta, do nizinske pruge Rijeka – Budimpešta priča je nažalost uvijek ista, ideja je dobra, zainteresiranih ima i zatim stop svemu, za primjer ovakav koridor bi za Poljsku bio već treći (RCF5, RCF8, RCF11), a što je Hrvatska napravila od svog ulaska u EU ili bar napravila plan izvedbe? Sve vlade pričaju o važnosti tih projekata, ali ne poduzimaju nikakve korake kako bi ti projekti krenuli u realizaciju.

RFC5 koridor, shema foto:popierambydgoszcz.pl
RFC5 koridor, shema foto:popierambydgoszcz.pl

Podsjetio bih još samo da su SAD opet ovih dana izrazile nezadovoljstvo zbog sporosti provedbe planova za izgradnju LNG terminala na Krku, a i nezadovoljstvo drugih potencijalnih partnera u tom projektu je sve veće i sve više se gleda na alternativne opskrbne pravce, iako nam geopolitička situacija ovdje još uvijek ide na ruku – sukob Zapada i Rusije koji blokira oživljavanja Južnog toka, kao i novi sukobi u Azerbajdžanu koji bi mogla naštetiti Rumunjsko-Gruzijsko-Azerbajdžanskom AGRI projektu no pitanje je dokle će tako biti i koliko su drugi spremni čekati da se Hrvatska makne s mjesta, ipak treba biti svjestan da Hrvatska nije jedina zemlja na Jadranu da projekt Baltik – Jadran ne bi mogao bez nje, što najbolje pokazuju novi projekti transportnih koridora koji Hrvatsku zaobilaze.

Goran Koprivnjak/Novi Pogledi/Foto: popierambydgoszcz.pl

Facebook Comments

Vezani članci

Države srednje Europe uspostavljaju teretni jantarni koridor od Terespola do Kopra? Hrvatska propušta još jedan važni infrastrukturni projekt?

Objavljeno u: Države srednje Europe uspostavljaju teretni jantarni koridor od Terespola do Kopra? Hrvatska propušta još jedan važni infrastrukturni projekt?
Pregledavate post 1 (od ukupno 1)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli odgovoriti na ovu temu.